شناسهٔ خبر: 173582 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه برای اربعین حسینی

کهریزی مدیکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی گفت: برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی آماده هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی که با حضور معاونین، رؤسای ستادی و شهرستان برگزار شد گفت: برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی آماده هستیم.

وی گفت: ایجاد یک راه ایمن و مناسب برای کاربران جاده‌ای جز برنامه‌های اصلی این اداره کل بوده و از این رو با به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات در جهت ایمنی تردد زوار اربعین حسینی اقدام شده‌است.

کهریزی فراهم ساختن مسیری ایمن برای تردد زائران را مهم‌ترین اولویت در بین فعالیت حوزه راهداری برشمرد و گفت: آشکارسازی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی، نقاط پر حادثه و مستعد حادثه، به‌روزرسانی سیستم روشنایی و ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ‌های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع‌های همسطح از جمله اقداماتی است که با اولویت محور بزرگراه کربلا در مسیرهای عبوری زائران انجام شده‌است.

وی از حضور شبانه روزی گشت‌های راهداری در محور مواصلاتی خبر داد و گفت: گشت‌های راهداری در محور بزرگراه کربلا و محورهای اصلی تردد زوار اربعین، نقاط پرحادثه، درب راهدارخانه و... حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به اینکه بالای ۹۰ درصد حمل و نقل زوار عتبات عالیات به‌صورت زمینی و با اتوبوس انجام‌می‌شود افزود: در این خصوص کمیته حمل و نقل تشکیل هماهنگی‌های لازم انجام و باید جابه‌جایی زائران بدون هیچ‌گونه دغدغه انجام و بتوانیم به‌نحو احسن در خدمت زوار امام‌حسین (ع) باشیم.

کهریزی در پایان افزود: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت شبانه روزی جهت دریافت آخرین اطلاعات وضعیت راه‌ها، پیشنهادات و انتقادات کاربران جاده‌ای آماده است.